OFICJALNA APLIKACJA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW W PROCESIE BUDOWLANYM
wszystkie druki konieczne do wypełnienia znajdują się pod adresem
https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/
Od 1 lipca 2021 r. istnieje możliwość składania wniosków w wersji elektronicznej, Warunkiem koniecznym do złożenia wniosku jest fakt posiadania przez inwestora kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Sposób załatwienia sprawy:
Przed rozpoczęciem rozbiórki uzyskaj niezbędną decyzję o pozwoleniu na rozbiórkę składając w wydziale Architektury, Ochrony Środowiska i Inwestycji
- Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę (druk PB-3).
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (druk PB-5).
- Pełnomocnictwo do reprezentowania Inwestora – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.
- Zgoda właściciela obiektu budowlanego.
- Szkic usytuowania obiektu budowlanego najlepiej na mapie zasadniczej.
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej jeśli jest wymagana.
- Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych.
- Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt rozbiórki w zależności od potrzeb (w postaci papierowej 3 egzemplarze lub w postaci elektronicznej).
- Niezbędne decyzje, opinie i uzgodnienia:
- Pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z klauzulą ostateczności – jeśli jest wymagane,
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach, Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni art.64 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Opłaty:
- Wniosek jest obarczony opłatą bądź zwolniony z opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17,00 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Mońkach dla Urzędu Miejskiego w Mońkach, ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki. Nr Rachunku: 35 8085 0005 0007 2964 2000 0310 Bank Spółdzielczy
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy:
- Decyzja o pozwoleniu na rozbiórkę wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku.
- Do terminu wydania rozstrzygnięcia nie wlicza się czasu, w którym Inwestor winien jest uzupełnić stwierdzone braki formalne bądź dostarczyć pozbawioną nieprawidłowości dokumentację projektową.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Osobiście w siedzibie urzędu,
- Przez Pełnomocnika,
- Pocztą tradycyjną.
Inwestor powinien rozpocząć rozbiórkę w terminie 3 lat od dnia uprawomocnienia się decyzji. Po tym terminie, gdy nie zostaną rozpoczęte prace budowlane, z urzędu decyzja o pozwoleniu na rozbiórkę podlega wygaszeniu.
Informacje na temat przebiegu sprawy:
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie pod numerem: 85 727 88 24.